هدف اصلی از به کار گیری سیستم جرقه زنی، ایجاد جرقه در داخل سیلندر، در زمانی نزدیک به لحظه پایان تراکم، به منظور مشتعل ساختن مخلوط متراکم هوا- بنزین است.
توضیحات :دانلود رایگان
مقدمه
پلاتيني
مگنتي
پلاتین یا فیوز
دلکو
شکل مدار جرقه زنی پلاتینی
شکل ظاهری و داخلی کوئل
خازن
سيستم جرقه مگنتي
اجزاء اصلي سيستم جرقه مگنتي ساده اتومبيل
اجزای سیستم جرقه زنی معمولی
نحوه ي سيم كشيه دوئل كويل
هدف اصلی از به کار گیری سیستم جرقه زنی، ایجاد جرقه در داخل سیلندر، در زمانی نزدیک به لحظه پایان تراکم، به منظور مشتعل ساختن مخلوط متراکم هوا- بنزین است.
در فشار جو، برای آن که بتوان در شکاف هوایی به پهنای 0.6 میلیمتر جرقه ایجاد کرد، ولتاژی در حدود 2 تا 3 هزار ولت لازم است. برای ایجاد جرقه در شکاف مشابهی در داخل سلیندر موتور، با نسبت تراکم 8:1، ولتاژی در حدود 8 هزار ولت مورد نیاز است. وقتی نسبت تراکم بالاتر و مخلوط هوا- بنزین فقیر تر (کم بنزین تر) باشد، ممکن است به ولتاژی تا حدود 20 هزار ولت نیاز باشد. بنابر این سیستم جرقه زنی باید ولتاژ عادی باتری 12 ولتی را به حدود 8 تا 20 هزار ولت تبدیل کند و علاوه بر آن، این ولتاژ بالا را در لحظه مناسب به سیلندر مورد نظر برساند. در بعضی از سیستم های جرقه زنی ولتاژی که به شمع ها می رسد در حدود 40 هزار ولت است.