فهرست مطالب
عنوان
چکیده
مقدمه
تعريف ومفهوم مديريت
وظايف مدير
اجزا سيستم مدرسه
ديدگاههاي موجود در مديريت
مديريت کيفيت جامع
توجه به نيازها
ارتقاي مستمر کيفيت
مشارکت همگاني درمدرسه
چگونگي فرايند حرکت
ويژگي هاي مدير مدرسه کيفي جامع
مدیریت در مدرسههای جهان امروز
رهبران آموزشی در مدارس فردا چه نقشی دارند؟
پنج اصل مهم برای پیشرفت آموزشی در مدرسه اشاره میکند
مدیر مدرسهی فردا برای رهبر شدن باید چه تواناییهایی داشته باشد؟
رهبر آموزشی مدارس فردا باید اقدامات زیر را انجام دهد
رابطه معلم و دانش آموز چگونه باید باشد؟
وظایف مدیران
وظایف مدیر در امـور دانش آموزان
وظایف مدیـر در امور کارکنــان
قــدرت شخصـی
قدرت مقــام
وظایف مدیر در زمینه بـرنامه آموزشی و تدریس
مدير موفق كسي است؟
سخن پاياني ( نتيجه گيري )
پيشنهادات راهبردي برای مدیران
منابع ومآخذ
چکیده
سخن گفتن از مديريت بدين معنا نيست که انسان چگونه بتواند يک اداره و يا سازمان مشخص را اداره نمايد، بلکه مراد از مديريت اين است که ما چه قوانين را برای مديريت داشته باشيم و چگونه بتوانيم در هر شرايط و زمان خود را به آن قوانين پايبند بدانيم و مديريت خود مان را آنطور با قوانين جامعه مورد نظر هماهنگ كنيم كه نه خود ما و نه جامعه از آن ضرر ببيند؟
در همهء تمدن های بشری اين يک امر پذيرفته شده است که اداره کننده ء سالم، راستکار، راستگوی و پای بند به قانون را مردم مي پسندند. همهء اديان و مکتبهای بشری اصولی را در زمينه اي وضع کرده اند تا جامعه را بسوی خير و فلاح بکشانند، اين اشخاص هستند که قانون را زير پای ميگذازند، آنرا توجيه غلط ميکنند و مورد استفادهء سوء قرار ميدهند. بعبارت ديگر مشکل اصلی در نبود قانون نيست بلکه مشکل در عدم رعايت و تطبيق قانون است.
بدون شک قوانين در ذات خود برتری ها و بهتری های نسبت به يکديگر دارند، اما در مجموع هيچ قانون انسانها را تشويق به ظلم و تجاوز به حق ديگران نميکند ..
Copyright - Developed By Alpar ©