ﻫﺎى ﻫﻨﺮﺟﻮﻳﺎن از درس ﻫﺎى ۳) درس ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺳﺎزى ﮐﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮ ﻧﺎﻣﻴﺪ .در اﻳﻦ درس، ﺳﻌﻰ ﺑﺮ اﻳﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﻨﺮﺟﻮ از آﻣﻮﺧﺘﻪ ﻫﺎى ﺳﺎﻳﺮ درس ﻫﺎ ٔ ﻣﺨﺘﻠﻒ رﺷﺘﻪ ﺑﻬﺮه ﺑﺒﺮد ﺗﺎ ۲ و۱ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺑﺴﺘﻪ ﻫﺎى ﻧﺮم اﻓﺰارى، ﭼﻨﺪ رﺳﺎﻧﻪ اى، ﺑﺎﻧﮏ اﻃﻼﻋﺎﺗﻰ و ﺑﻪ ﺧﺼﻮص ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺳﺎزى ﺑﺘﻮاﻧﺪ ﭘﺮوژه ﻫﺎى ﻣﻨﺎﺳﺒﻰ را ﺑﺎ زﺑﺎن وﻳﮋوال ﺑﻴﺴﻴﮏ ﺗﻮﻟﻴﺪ و اﺟﺮا ﮐﻨﺪ. ﺷﺎﻳﺪ ﻳﮑﻰ از ﮐﺎرﺑﺮدى ﺗﺮﻳﻦ ﻣﻮاردى ﮐﻪ ﻫﻨﺮﺟﻮ اﻧﺘﻈﺎر دارد در درس ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺳﺎزى اﻧﺠﺎم دﻫﺪ، . ﮐﺎرﺑﺮدى ﺑﺎﻧﮏ اﻃﻼﻋﺎﺗﻰ اﺳﺖ ﮐﻪ در اﻳﻦ ﮐﺘﺎب ﭘﻮﺷﺶ داده ﻣﻰ ﺷﻮد ٔ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻳﮏ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ در ﻓﺼﻞ دوم ﮐﺘﺎب، ﻣﻔﻬﻮم ﭘﺮوﻧﺪه و ﭘﻴﺎده ﺳﺎزى آن ﺑﻪ ﮐﻤﮏ زﺑﺎن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻧﻮﻳﺴﻰ وﻳﮋوال ﺑﻴﺴﻴﮏ ﻣﻄﺮح ﺷﺪه اﺳﺖ ﺗﺎ ﻫﻨﺮﺟﻮ ﺑﺘﻮاﻧﺪ آن را ﺑﺎ ﻣﻄﺎﻟﺒﻰ ﮐﻪ در ﮐﺘﺎب ﺑﺎﻧﮏ اﻃﻼﻋﺎﺗﻰ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻰ ﮐﻨﺪ، ﻣﻄﺎﺑﻘﺖ دﻫﺪ و ﻣﺰاﻳﺎ و ﻣﻌﺎﻳﺐ ﺑﻴﺎن ﺷﺪه در ﻣﺒﺤﺚ ﻓﺎﻳﻠﻴﻨﮓ، در آن ﮐﺘﺎب را ﻟﻤﺲ ﮐﻨﺪ. در ﻓﺼﻞ ﺳﻮم ﺳﻌﻰ ﺷﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻘﺪﻣﺎت روش ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻧﻮﻳﺴﻰ ﺷﻰء ﮔﺮا ﻣﻄﺮح ﺷﻮد ﺗﺎ ﻫﻨﺮﺟﻮﻳﺎن ﮐﺎرداﻧﻰ دﻧﺒﺎل ﮐﻨﻨﺪ و در ٔ ﻋﻼﻗﻤﻨﺪ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ آﺷﻨﺎﻳﻰ اﺑﺘﺪاﻳﻰ ﺑﺎ اﻳﻦ روش ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻧﻮﻳﺴﻰ، آن را در دوره ﮐﻨﺎر آﻣﻮﺧﺘﻪ ﻫﺎى ﺧﻮد در روش ﺳﺎﺧﺖ ﻳﺎﻓﺘﻪ از اﻳﻦ روش ﻧﻴﺰ ﺑﺮاى ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎى ﮐﺎرﺑﺮدى ﻣﻮردﻧﻴﺎز ﺑﻬﺮه ﺑﮕﻴﺮﻧﺪ. در ﻓﺼﻞ ﻫﺎى ﭼﻬﺎرم و ﭘﻨﺠﻢ، ﭼﮕﻮﻧﮕﻰ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎى ﮐﺎرﺑﺮدى ﺑﺎﻧﮏ اﻃﻼﻋﺎﺗﻰ ﻣﻄﺮح ﺷﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﻨﺮﺟﻮﻳﺎن ﺑﺎ ﻓﺮاﮔﻴﺮى اﻳﻦ ﻣﻄﺎﻟﺐ و ﺑﺎ ﮐﻤﮏ ﻫﻨﺮآﻣﻮزان ﻣﺤﺘﺮم ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﭘﺮوژه ﻫﺎى ﮐﺎرﺑﺮدى ﻣﻨﺎﺳﺒﻰ را ﺗﻮﻟﻴﺪ و اراﺋﻪ ﮐﻨﻨﺪ. در ﻓﺼﻞ ﺷﺸﻢ، ﭼﮕﻮﻧﮕﻰ ارﺗﺒﺎط وﻳﮋوال ﺑﻴﺴﻴﮏ ﺑﺎ ﻧﺮم اﻓﺰارﻫﺎى ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ آﻓﻴﺲ ﻣﻄﺮح ﺷﺪه اﺳﺖ . ارﺗﺒﺎط ﺑﺮﻗﺮار ﮐﻨﻨﺪ ۲ ﺗﺎ ﻫﻨﺮﺟﻮﻳﺎن ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ آﻣﻮﺧﺘﻪ ﻫﺎى ﺧﻮد در ﮐﺘﺎب ﻫﺎى ﺑﺴﺘﻪ ﻫﺎى ﻧﺮم اﻓﺰارى ۱و ﻣﻄﺮح ﺷﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ دﻟﻴﻞ ﺗﻨﻮع زﻳﺎد اﻳﻦ API در ﻓﺼﻞ ﻫﻔﺘﻢ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻧﻮﻳﺴﻰ ﺳﻴﺴﺘﻤﻰ ﺑﺎ ﺗﻮاﺑﻊ آن ﻫﺎ در اﻳﻦ ﮐﺘﺎب ﻣﻘﺪور ﻧﺒﻮد و ﻫﻨﺮﺟﻮﻳﺎن ﻋﻼﻗﻤﻨﺪ ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﮐﺘﺎب ﻫﺎى ﻣﺮﺟﻊ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ٔ ﺗﻮاﺑﻊ، ذﮐﺮ ﻫﻤﻪ ﮐﻨﻨﺪ. ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ اﺳﺖ از ﮐﻠﻴﻪ اﺳﺘﺎدان ﻣﺤﺘﺮم داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎ و ﻫﻨﺮآﻣﻮزان ﮔﺮاﻣﻰ ﺳﻄﺢ ﮐﺸﻮر ﮐﻪ از راﻫﻨﻤﺎﻳﻰ ﻫﺎى ﺧﻮد ﻣﺎ را ﺑﻰ ﻧﺼﻴﺐ ﻧﮕﺬاﺷﺘﻨﺪ، ﺳﭙﺎﺳﮕﺰارى ﮐﻨﻢ .اﻳﻦ ﮐﺘﺎب ﺑﺎ ﻧﻈﺮات اﻳﻦ ﺑﺰرﮔﻮاران اﺻﻼح ﮔﺮدﻳﺪه و آﻣﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ اﻣﻴﺪوارم اﻳﻦ اﺛﺮ ﻣﻮرد ﻗﺒﻮل واﻗﻊ ﺷﻮد.
Copyright - Developed By Alpar ©