ﺧﻼﻗﻴﺖ ﻧﻌﻤﺘﻲ اﺳﺖ ﺧﻼﻗﻴﺖ ﻧﻌﻤﺘﻲ اﺳﺖ آ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﻛﻮدﻛﺎن ﺑﺎ آ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﻛﻮدﻛﺎن ﺑﺎ ﻣﻲ ن ﻣﺘﻮﻟﺪ ﻣﻲ ن ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺷﻮﻧﺪ ﺷﻮﻧﺪ . . ﺑﻴﺶ از 90 ﺑﻴﺶ از 90 درﺻﺪ ﻛﺎرﻫﺎي درﺻﺪ ﻛﺎرﻫﺎي ﻛﻮدﻛﺎن ﺧﻼﻗﺎﻧﻪ اﺳﺖ و ﻫﻤﻴﻦ ﻛﺎرﻫﺎي ﻛﻮﭼﻚ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﺧﻼﻗﻴﺖ و ﭘﺸﺘﻜﺎر اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻛﻮدﻛﺎن ﺧﻼﻗﺎﻧﻪ اﺳﺖ و ﻫﻤﻴﻦ ﻛﺎرﻫﺎي ﻛﻮﭼﻚ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﺧﻼﻗﻴﺖ و ﭘﺸﺘﻜﺎر اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﻲ ﻣﻲ
ﺷﻮد ﻛﻮدﻛﺎن ﺷﻮد ﻛﻮدﻛﺎن ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﻣﻬﺎرت ﺗﻤﺎم ﻣﻬﺎرت ﺗﻤﺎم آﻳﻨﺪه ﻫﺎﻳﻲ را ﻛﻪ ﺑﺮاي زﻧﺪﮔﻲ آﻳﻨﺪه ﻫﺎﻳﻲ را ﻛﻪ ﺑﺮاي زﻧﺪﮔﻲ ﺷﺎن ﻻزم اﺳﺖ، ﺷﺎن ﻻزم اﺳﺖ، ﻓﺮاﮔﻴﺮﻧﺪ ﻓﺮاﮔﻴﺮﻧﺪ . .ﻣﻬﺎرت ﺣﻔﻆ ﺗﻌﺎدل، ﻳﺎدﮔﻴﺮي ﻣﻬﺎرت ﺣﻔﻆ ﺗﻌﺎدل، ﻳﺎدﮔﻴﺮي از ﻫﺎي ﺣﺮﻛﺘﻲ، راه رﻓﺘﻦ و ﺣﺮف زدن از ﻫﺎي ﺣﺮﻛﺘﻲ، راه رﻓﺘﻦ و ﺣﺮف زدن ﺟﻤﻠﻪ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻬﺎرت ﻣﻬﺎرت
ﻣﻲ ﻫﺎﻳﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻛﻮدك در ﭼﻨﺪ ﺳﺎل اول زﻧﺪﮔﻲ ﺧﻮد ﺑﻪ آﻧﻬﺎ ﻣﺴﻠﻂ ﻣﻲ ﻫﺎﻳﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻛﻮدك در ﭼﻨﺪ ﺳﺎل اول زﻧﺪﮔﻲ ﺧﻮد ﺑﻪ آﻧﻬﺎ ﻣﺴﻠﻂ ﺷﻮد ﺷﻮد. .
ﻛﻮدﻛﺎن روش ﻣﻮﺛﺮ در ﭘﺮورش ﺧﻼﻗﻴﺖ ﻛﻮدﻛﺎن روش ﻣﻮﺛﺮ در ﭘﺮورش ﺧﻼﻗﻴﺖ ﻛﻮدﻛﺎن روش ﻣﻮﺛﺮ در ﭘﺮورش ﺧﻼﻗﻴﺖ
دﻧﻴﺎي ﻛﻮدك، دﻧﻴﺎﻳﻲ ﭘﺮ از راز و رﻣﺰ اﺳﺖ دﻧﻴﺎي ﻛﻮدك، دﻧﻴﺎﻳﻲ ﭘﺮ از راز و رﻣﺰ اﺳﺖ . .ﺧﻴﺎل ﺗﺨﻴﻞ و ﺧﻴﺎل ﺗﺨﻴﻞ و ﭘﺮدازي ﻛﺎراﺗﺮﻳﻦ اﺑﺰار ﺧﻼﻗﻴﺖ ﭘﺮدازي ﻛﺎراﺗﺮﻳﻦ اﺑﺰار ﺧﻼﻗﻴﺖ ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ آن ﻫﻤﻪ ﻧﺎﻣﻤﻜﻦ ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ آن ﻫﻤﻪ ﻧﺎﻣﻤﻜﻦ
ﻫﺎ را ﻣﻤﻜﻦ ﺳﺎﺧﺘﻪ و از آن در ﺟﻬﺖ رﺷﺪ ﻫﻤﻪ ﺟﺎﻧﺒﻪ ﺧﻮد ﻫﺎ را ﻣﻤﻜﻦ ﺳﺎﺧﺘﻪ و از آن در ﺟﻬﺖ رﺷﺪ ﻫﻤﻪ ﺟﺎﻧﺒﻪ ﺧﻮد ﺳﻮد ﻣﻲ ﺳﻮد ﻣﻲ
ﺑﺮﻧﺪ ﺑﺮﻧﺪ. .
و و ﻟﻲ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ اﻏﻠﺐ ﻣﺎ ﺑﺰرﮔﺘﺮﻫﺎ ﻣﺎﻧﻊ رﺷﺪ و ﺷﻜﻮﻓﺎﻳﻲ ﻟﻲ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ اﻏﻠﺐ ﻣﺎ ﺑﺰرﮔﺘﺮﻫﺎ ﻣﺎﻧﻊ رﺷﺪ و ﺷﻜﻮﻓﺎﻳﻲ ﻛﻮدﻛﺎن ﺧﻼﻗﻴﺖ ﻛﻮدﻛﺎن ﺧﻼﻗﻴﺖ ﻣﻲ ﻣﻲ
ﺷﻮﻳﻢ ﺷﻮﻳﻢ . . دﻟﻴﻞ ﻋﻤﺪه دﻟﻴﻞ ﻋﻤﺪه اﻳﻦ ﻋﻤﻞ ﻣﺎ ﻧﻴﺰ ﻋﺪم آﺷﻨﺎﻳﻲ اﻳﻦ ﻋﻤﻞ ﻣﺎ ﻧﻴﺰ ﻋﺪم آﺷﻨﺎﻳﻲ
ﻓﺮزﻧﺪان ﻣﺎن ﺑﺎ ﻣﻘﻮﻟﻪ ﺧﻼﻗﻴﺖ و اﻫﻤﻴﺖ آن در زﻧﺪﮔﻲ آﻳﻨﺪه ﻓﺮزﻧﺪان ﻣﺎن ﺑﺎ ﻣﻘﻮﻟﻪ ﺧﻼﻗﻴﺖ و اﻫﻤﻴﺖ آن در زﻧﺪﮔﻲ آﻳﻨﺪه ﻣﺎن ﻣﺎن اﺳﺖ اﺳﺖ . .
زﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺧﻮدﻣﺎن آﺷﻨﺎﻳﻲ ﻛﺎﻓﻲ ﺑﺎ ﺧﻼﻗﻴﺖ ﻧﺪارﻳﻢ، ﻣﺴﻠﻤﺎ ﻧﻤﻲ زﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺧﻮدﻣﺎن آﺷﻨﺎﻳﻲ ﻛﺎﻓﻲ ﺑﺎ ﺧﻼﻗﻴﺖ ﻧﺪارﻳﻢ، ﻣﺴﻠﻤﺎ ﻧﻤﻲ
ﺗﻮاﻧﻴﻢ آن را ﺑﻪ درﺳﺘﻲ در ﺗﻮاﻧﻴﻢ آن را ﺑﻪ درﺳﺘﻲ در ﻛ ﻛ ﻣﻲ ﻮدﻛﺎن ﺗﺸﺨﻴﺺ دﻫﻴﻢ و ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ ﻣﺎﻧﻊ از اﻧﺠﺎم ﻛﺎرﻫﺎﻳﻲ ﻣﻲ ﻮدﻛﺎن ﺗﺸﺨﻴﺺ دﻫﻴﻢ و ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ ﻣﺎﻧﻊ از اﻧﺠﺎم ﻛﺎرﻫﺎﻳﻲ ﺷﻮﻳﻢ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻧﻈﺮﻣﺎن ﻣﻌﻘﻮل ﻧﻴﺴﺖ ﺷﻮﻳﻢ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻧﻈﺮﻣﺎن ﻣﻌﻘﻮل ﻧﻴﺴﺖ و ﻳﺎ ﺑﺎ ﻋﺮف ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺳﺎزﮔﺎري زﻳﺎدي ﻧﺪارد و ﻳﺎ ﺑﺎ ﻋﺮف ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺳﺎزﮔﺎري زﻳﺎدي ﻧﺪارد . . در واﻗﻊ ﺗﻤﺎم ﺳﻌﻲ ﻣﺎ، ﭘﺮورش ﻛﻮدﻛﺎﻧﻲ ﺳﺮﺑﻪ زﻳﺮ، در واﻗﻊ ﺗﻤﺎم ﺳﻌﻲ ﻣﺎ، ﭘﺮورش ﻛﻮدﻛﺎﻧﻲ ﺳﺮﺑﻪ زﻳﺮ، آرام، ﻣﻮدب و ﻣﻨﻄﻘﻲ اﺳﺖ آرام، ﻣﻮدب و ﻣﻨﻄﻘﻲ اﺳﺖ . .ﻣﻲ ﻣﺎ ﻣﻲ ﻣﺎ ﻓﺮزﻧﺪان ﺧﻮاﻫﻴﻢ ﻓﺮزﻧﺪان ﺧﻮاﻫﻴﻢ ﻫﻤﺎن ﻣﺎن ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻣﺎ ﺑﺰرﮔﺘﺮﻫﺎ ﻓﻜﺮ ﻛﻨﻨﺪ و ﻫﻤﺎن ﻣﺎن ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻣﺎ ﺑﺰرﮔﺘﺮﻫﺎ ﻓﻜﺮ ﻛﻨﻨﺪ و
ﮔﻮﻧﻪ ﻛ ﮔﻮﻧﻪ ﻛ ﻣﻲ ﻪ ﻣﺎ ﻣﻲ ﻪ ﻣﺎ ﻛﻨﻨﺪ ﺧﻮاﻫﻴﻢ، رﻓﺘﺎر ﻛﻨﻨﺪ ﺧﻮاﻫﻴﻢ، رﻓﺘﺎر . . و و اﻟﺒﺘﻪ اﻟﺒﺘﻪ ﻛﻮدﻛﺎن ﻫﻤﻪ اﻳﻨﻬﺎ ﻳﻌﻨﻲ ﻛﺸﺘﻦ ﺧﻼﻗﻴﺖ در ﻛﻮدﻛﺎن ﻫﻤﻪ اﻳﻨﻬﺎ ﻳﻌﻨﻲ ﻛﺸﺘﻦ ﺧﻼﻗﻴﺖ در ! !
ﻫﺮ ﻛﻮدك ﻳﻚ ﻣﻮﺟﻮد ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮد اﺳﺖ و ﻧﮕﺮش و ﻃﺮز ﺗﻠﻘﻲ ﺧﺎص ﺧﻮد را از دﻧﻴﺎ دارد ﻫﺮ ﻛﻮدك ﻳﻚ ﻣﻮﺟﻮد ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮد اﺳﺖ و ﻧﮕﺮش و ﻃﺮز ﺗﻠﻘﻲ ﺧﺎص ﺧﻮد را از دﻧﻴﺎ دارد . . ﺧﻼﻗﻴﺖ ﻧﻴﺰ ﻳﻌﻨﻲ ﻛﺎرﻫﺎي ﺟﺪﻳﺪ و ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮد ﺧﻼﻗﻴﺖ ﻧﻴﺰ ﻳﻌﻨﻲ ﻛﺎرﻫﺎي ﺟﺪﻳﺪ و ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮد . .ﺗﻔﺎوت در واﻗﻊ ﻣﻨﺸﺎء ﺧﻼﻗﻴﺖ ﻫﻢ ﻫﻤﻴﻦ ﺗﻔﺎوت در واﻗﻊ ﻣﻨﺸﺎء ﺧﻼﻗﻴﺖ ﻫﻢ ﻫﻤﻴﻦ ﻫﺎ ﻫﺎ و ﺗﻤﺎﻳﺰات ﺑﻴﻦ اﻓﺮاد اﺳ و ﺗﻤﺎﻳﺰات ﺑﻴﻦ اﻓﺮاد اﺳﺖ ﺖ . .ﺗﻔﺎوت ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ در ﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ ﻣﺎ اﻳﻦ ﺗﻔﺎوت ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ در ﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ ﻣﺎ اﻳﻦ ﻫﺎ را در ﻛﻮدﻛﺎن ﺑﭙﺬﻳﺮﻳﻢ، ﻫﺎ را در ﻛﻮدﻛﺎن ﺑﭙﺬﻳﺮﻳﻢ، ﺧﻼﻗﻴﺖ آﻧﻬﺎ اﻣﻜﺎن رﺷﺪ ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ ﺧﻼﻗﻴﺖ آﻧﻬﺎ اﻣﻜﺎن رﺷﺪ ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ . . وﻟﻲ اﮔﺮ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﻛﺮدن آﻧﻬﺎ ﺑﺎ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ، وﻟﻲ اﮔﺮ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﻛﺮدن آﻧﻬﺎ ﺑﺎ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ، ﺧﻼﻗﻴﺖ آﻧﻬﺎ را ﻗﺮﺑﺎﻧﻲ ﺧﻮاﺳﺘﻪ ﺧﻮد ﻛﺮده ﺧﻼﻗﻴﺖ آﻧﻬﺎ را ﻗﺮﺑﺎﻧﻲ ﺧﻮاﺳﺘﻪ ﺧﻮد ﻛﺮده
اﻳﻢ
Copyright - Developed By Alpar ©