چکیده مقدمه: طراحی محیط کار از جمله عواملی است که می تواند بر احساس راحتی، عملکرد، بهره وری و سلامتی کارمندان تاثیر بگذارد. تاثیر این عامل بر بهره وری و عملکرد انسان در حیطه ارگونومی محیطی بررسی می شود. با بررسی وضعیت طراحی محیط کار می توان تاثیر آن را بر بهره وری و عملکرد کارمندان تعیین نمود. هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر طراحی محیط کار بر بهره وری کارمندان بانک می باشد. شعبه مختلف یکی از 22 نفر از کارمندان 150 روش کار: در این مطالعه مقطعی نمونه های مورد مطالعه را بانک های شهر تهران تشکیل داده اند. ابزار جمع آوری داده ها شامل پرسش نامه اطلاعات جمعیت شناختی و پرسش نامه تاثیر طراحی محیط کار اداری بر بهرهوری کارکنان می باشد که توسط حامید و همکاران طراحی شده است. به منظور آنالیز داده ها، آزمون های آماری هم بستگی و رگرسیون مورد استفاده قرار گرفتند. ) و 6(37/02 یافته ها: میانگین (انحراف استاندارد) سن و سابقه کاری شرکت کنندگان در این مطالعه به ترتیب ) سال بود. از بین مشخصات دموگرافیک بررسی شده، بین سن با نمرات مربوط به عامل های صندلی و دما 7(13 ). به علاوه، بین عامل های صدا و چیدمان محیط با بهره وری P-value <0/05رابطه معنی داری مشاهده گردید ( .)0/048 و 0/044 به ترتیب P-value کارکنان رابطه معنی داری به دست آمد ( نتیجه گیری: طراحی مناسب و باکیفیت محیط کار بر بهره وری کارمندان بانک تاثیر مثبت دارد. به بیان دیگر، طراحی محیط کاری راحت و ارگونومیک با در نظر گرفتن نیازهای افراد و برآورده کردن آسایش کارمندان، باعث افزایش بهره وری آن ها خواهد شد
Copyright - Developed By Alpar ©