فهرست مطالب
عنوان
چکیده
مقدمه
ویژگی های ریاضیات
جنبههای مختلف ریاضیات
ریاضیات به عنوان یک ابزار
ریاضیات به عنوان یک موضوع
ریاضیات به عنوان یک علم
ریاضیات به عنوان یک مساله تربیتی
ریاضیات از دیدگاه دانشمندان
استفاده از راهبرد های تدریس کار آمد
فرجام سخن
اصلاح کج فهمی ها
استفاده از موقعیت های زندگی واقعی
روش های دیگر ارزیابی
ارزیابی عملکرد
موففیت های تحصیلی حاصل از همیاری در یادگیری
مزایای دیگر همیاری در یادگیری
علل افت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی
راهكارها
فضای نامناسب فیزیکی کلاس درس و ارائه ي راهكارها
چالش هاي آموزشی دانش آموزان مرزي
راهبردهاي كلي آموزش و پرورش دانشآموزان (مرزي، ديرآموز، كندآموز)
چالش های زمان مدیریت و ارائه ي راهكارها
نتیجه گیری
منابع
چکیده
تحقیق حاضر به منظور بررسی و بهبود مشکلات یادگیری دانش آموزان در درس ریاضی در مدرسه ی .................. از مدارس ناحیه یک ................... در کلاس پنجم در سال تحصیلی .................. انجام گرفته است.
درابتدا رفتار های دانش آموزان به خوبی مشاهده گردیده وجهت جمع آوری اطلاعات و به دست آوردن راه حل های جدید وکار آمد با والدین ، همکاران ، مدیر ، معاونین مدرسه و کارشناسان و صاحبنظران و متخصصان امر و منابع موجود مصاحبه و کمک گرفته شده است.
از روش های موثّر همیاری ،گروهی ، مشارکتی ، فعالیت های مکمل و ارزیابی های عملکردی و « اصیل » جهت بهبود و پیشرفت یادگیری استفاده گردیده است ، همچنین جهت نیل به اهداف مورد نظر ، دانش آموزان و اولیای آن ها را تشویق و ملزم به برنامه ریزی روزانه و هفتگی و ماهانه مطابق فرم تحویلی نمونه کرده ایم .
همچنین به نتایج حاصله در رفتار و عملکرد دانش آموزان مربوطه اشاره ومیانگین نمرات در آزمون ها مقایسه گردیده و در آخرپیشنهاد هایی برای همکاران ، اولیا و مسئولان ذی ربط ارائه شده است .
Copyright - Developed By Alpar ©