فهرست مطالب
عنوان
مقدمه
برنامه هاي پيش بيني شده و مصوب سال تحصيلي شامل سه بخش عمده است
طرحها و برنامه هاي پيش بيني شده
هدفگذاري مجتمع آموزشی
عوامل رشد دانش آموزان درمدارس
ايجادكميته آموزشي
ايجادكميته رفاهي
كميته پرورشي
كميته اداري
كميته انضباطي
كميته ورزشي
تعيين سياست و اولويتهاي توسعه كمي و كيفي
شاخصهاي رفتاري مديريت مجتمع آموزشی ، پرورشی
اهداف شوراي دانش آموزي
شورای مجتمع آموزشی ،پرورشی
راهکارهای مشکلات اجرائی
پیشنهادات
نتايج
منابع ومآخذ
مقدمه
توجه به آيين نامه اجرايي مدارس كه چند سالي است مبناي كار اجرايي مراكز آموزشي قرار گرفته است و موادي از آن كه مربوط به برنامه سالانه مدارس است كه از نقاط بسيار خوب آيين نامه به شمار مي رود اگر به درستي اجرا شود مي تواند به رواني امور جاري مدارس كمك نمايد. چون در اين مواد مدير موظف به ارايه برنامه سالانه مي باشد. چنانچه بخش اجرايي آموزشگاه و در راس آنها مدير معتقد به تنظيم برنامه سالانه و حتي چند سال باشد مجبور به شناخت و شفاف سازي اهدافي است كه خود و همكارانش مجري آن بوده و برنامه براي آن تنظيم شده است. در وضعيت موجود اكثر مديران مدارس با استفاده از دستورالعمل , شرح وظايف و تجربه شخصي به صورت مقطعي و روزمره وظايف خود را انجام مي دهند كه متاسفانه گاهي اوقات در حين اجرا با مشكل روبرو شده و شايد بخشي از فعاليت اجرايي فراموش شود. شناختن هدف و توجيه نمودن عوامل اجرايي نسبت به آن كمك بسيار مناسبي است جهت پيدا كردن راهكار و نظم بخشيدن به امور كه به برنامه ريزي منتهي مي شود. با توجه به محدوديت هايي كه در ايجاد آن دخالت نداشته و از عوامل خارج سازماني محسوب مي شوند سعي شده است پيش بيني هاي لازم به عمل آيد تا اثر عوامل مخل برنامه به حداقل خود رسيده و اميدواريم در صد بسيار زيادي از برنامه ها به اجرا در آيد.
Copyright - Developed By Alpar ©