بررسی و طراحی واحدهای الکترونیکی قدرتی برای عملکردهای یک سیستم هیبرید باطری سوخت:
گردآوری شده توسط ژی ژانگ، ریکاردو بیتینی، مایکل ای، ای اندرسون و ال سی تامسون. واحد مهندسی برق
چکیده:
این مقالله ارائه دهنده ی یک بررسی در ارتباط با شناخت طرح های الکترونیکی قدرتی بسیار مهمی برای یک سیستم قدرتی هیبریدی مربوط به باطری سوخت است که می تواند در بسیاری از عملکردها مثل و مسائل الکتریکی هیبریدی(HFV)، مولدهای توزیع(DG) و سیستم های ذخیره نیروی پیوسته مورد استفاده قرار بگیرند. سپس، یک سیستم قدرتی با چندین مسیر ورودی که شامل یک وارونگر با 2مسیر ورودی و یک وارونگر 3فاز که در یک نقطه خنثی قرار دارد، پیشنهاد می شود. ای سیستم مهم می تواند به صورت مجزا و هم در ارتباط با شبکه عمل کند. برای نشان دادن احتمال سیستم پیشنهادی و تاثیر روش های کنترل، یک سری نتایج آزمایشی و همزمان فراهم شده است .
کلیدواژه ها: باطری های سوخت، باطری الکترولیز، سوپرخازن ها، وارونگر، مبدل، کنترل.
A review and design of power electronics converters for fuel
cell hybrid system applications
Zhe Zhang*, Riccardo Pittini, Michael A. E. Andersen and Ole C. Thomsena
Department of Electrical Engineering, Technical University of Denmark, Ørsteds Plads Building 349, 2800 Kgs. Lyngby, Denmark
Abstract
This paper presents an overview of most promising power electronics topologies for a fuel cell hybrid power
conversion system which can be utilized in many applications such as hybrid electrical vehicles (HEV), distributed
generations (DG) and uninterruptible-power-supply (UPS) systems. Then, a multiple-input power conversion system
including a decoupled dual-input converter and a three-phase neutral-point-clamped (NPC) inverter is proposed. The
system can operate in both stand-alone and grid-connected modes. Simulation and experimental results are provided
to show the feasibility of the proposed system and the effectiveness of the control methods.
© 2012 Published by Elsevier Ltd. Selection and peer-review under responsibility of Technoport and the
Centre for Renewable
Copyright - Developed By Alpar ©