فهرست مطالب
فصل اول : طرح کلی پژوهش
1-1-مقدمه
1-2-بیان مسئله
1-3- اهمیت و ضرورت مسئله
1-4-1- اهداف پژوهش
1-4-1- هدف کلی
1-4-2-1 اهداف فرعی
1-5-سوالات پژوهش
1-6- تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها
1-6-1- تعاریف نظری
1-6-1-1- کمال گرایی مثبت (بهنجار)
2-1-6-1- کمال گرایی منفی (نابهنجار)
1-6-1-3- کمال گرایی
1-6-1-4- خود کارآمدی
1-6-1-5- اهمال کاری
1-6-2- تعاریف عملیاتی
1-6-2-1- کمال گرایی
1-6-2-2-اهمال کاری
1-6-2-3-خودکارآمدی
فصل دوم : ادبیات پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه
2-2- کمال گرایی
2-2-1- مبانی نظری تعاریف کمال گرایی
2-2-1-1- زیگموند فروید
2-2-1-2- آلفرد آدلر
2-2-1-3-هاری استاک سالیوان
2-2-1-4- کارن هورنای
2-2-1-5- رنه و کان
2-2-1-6- فردریک پرلز
2-2-1-8- نظریه خودتنظیمی
2-2-1-9- آلبریت الیس
2-2-1-10- میسیل داین
2-2-1-11- کارل راجرز
2-2-1-12- برنز
2-2-1-13- نگاهی چند بعدی به کمال گرایی
2-2-1-14- تری شورت و همکاران
2-3- مبانی نظری خودکارآمدی
2-3-1- مفهوم خودکارآمدی
2-3-2- ابعاد خودکارآمدی
2-3-3- منابع خودکارآمدی
2-3-4- تأثیرات احساس خودکارآمدی بر رفتار
2-3-5- عقاید خودکارآمدی بر موارد ذیل تأثیر می گذارد.
2-3-6- نقش خودکارآمدی در عملکرد
2-3-7- مفهوم خود
2-3-8- دیدگاه شناختی – اجتماعی
2-4-1- اهمال کاری (تعلل)
2-5- کمال گرایی و اهمال کاری
2-6- کمال گرایی و خودکارآمد
2-7- اهمال کاری و خودکارآمدی
2-8- کمال گرایی، خودکارآمدی و اهمال کاری
فصل سوم
3-1- مقدمه
3-2- طرح تحقیق
3-3- جامعه آماری
3-4- نمونه و روش نمونه گیری
3-5- ابزار پژوهش
3-5-1 مقیاس کمال گرایی فراست
3-5-2- مقیاس خودکارآمدی
3-5-3- مقیاس اهمال کاری سولمون
3-6- روش اجرا
3-7- روشهای آماری
فصل چهارم تحلیل یافته ها
4-1- مقدمه
4-2-تحلیل آماری سوالات پژوهش
فصل پنجم بحث ونتیجه گیری
5-1- مقدمه
5-2- خلاصه پژوهش
3-5- بحث وتبیین سوالات پژوهش
- سوال اول : آیا بین خودکارآمدی، اهمال کاری و کمال گرایی رابطه وجود دارد؟
-سوال دوم: آیا کمال گرایی به صورت مستقیم اهمال کاری را پیش بینی می کند؟
سوال سوم: آیا خودکارآمدی در رابطه بین کمال گرایی و اهمال کاری نقش تعدیل کننده دارد؟
5-4- محدودیت های پژوهش
5-5- پیشنهادات
5-5-1 پیشنهادات کاربردی
5-5-2- پیشنهادهای پژوهشی
منابع
پیوستها
فهرست جداول
جدول شماره 3-1- نتایج تحلیل عامل مقیاس کمال گرایی فراست
جدول شماره 4-1- داده های توصیفی
جدول 4-2- ماتریس همبستگی متغیرهای پژوهش
جدول 4-3- رگرسیون چندگانه اهمال کاری روی ابعاد گمال گرایی
جدول 4-4- رگرسیون چندگانه اهمال کاری روی ابعاد کمال گرایی وخودکارآمدی
جدول 4-5- رگرسیون چندگانه خودکارآیی روی ابعاد کمال گرایی
جدول 4-6- مقایسه (دوگروه پسران و دختران با استفاده از tمستقل
فهرست نگاره ها
نگاره ها – 4-1
نگاره شماره 4-2
نگاره شماره 4-3
نگاره 4-4
چكيده:
دراين پژوهش كه باهدف بررسي نقش تعديل كننده خودكارآمدي بين اهمال كاري وكمال گرايي دردانشجويان انجام گرفته است.246دانشجوي پسرودختر دانشگاه آزاد مرودشت(126پسر)و(120دختر)بعنوان نمونه ازطريق نمونه گيري خوشه اي چندمرحله اي تصادفي،به اين ترتيب كه از 4گروه علوم انساني،علوم پايه،مهندسي وعلوم تربيتي بصورت تصادفي از هر گروه 3 رشته وازهررشته يك كلاس انتخاب گرديد،در اين پژوهش شركت كردند ومورد آزمون مقياسهاي 31 سوالي كمال گرايي فراست ومقياس27سوالي اهمال كاري سولمون ومقياس6سوالي خودكارآمدي.....كه همگي از روايي وپايايي بالايي درپژوهشهاي مختلف خارجي وداخلي برخورداربودند قرارگرفتند.نتايج پژوهش نشان دادكه بين پسران ودختران درابعادانتقاد ونظم ازمقياس كمال گرايي وخودكارآمدي تفاوت معناداروجوددارد.بين استانداردهاي شخصي وسازمان با خودكارآمدي رابطه مثبت ومعنادار بدست آمد.بين انتقاد وخودكارآمدي رابطه منفي معناداربدست آمد.بين استانداردهاي شخصي،انتظاروالدين وانتقاد بانگراني وشك رابطه مثبت ومعناداربدست آمد.بين انتظاروالدين وسازمان همراه بااستانداردهاي شخصي رابطه مثبت معناداربدست آمد.
نتايج رگرسيون سلسله مراتبي نشان داد كه ازبين ابعادكمال گرايي فقط بعدنگراني بصورت مستقيم،مثبت ومعنادار قادربه پيش بيني اهمال كاري است .درمرحله دوم بعداز ورودخودكارآمدي به معادله بعد نگراني ونظم بصورت مثبت ومعناداروخودكارآمدي بصورت منفي ومعنادار قادربه پيش بيني اهمال كاري هستند.درمرحله سوم رگرسيون مشخص گرديد كه ازبين ابعاد كمال گرايي،بعداستانداردهاي شخصي بصورت مثبت ومعناداروبعد انتقاد به صورت منفي ومعنادار پيش بيني كننده خودكارآمدي هستند وديگرابعاد قدرت پيش بيني كنندگي معناداري براي خودكارآمدي ندارند.