فهرست مطالب
چکیده
فصل اول:کلیات
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت مسئله
اهداف تحقیق
سؤالات و فرضیات تحقیق
روش انجام تحقیق
تعریف واژهها و اصطلاحات
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه
الف: پیشینه نظری تحقیق
عزت نفس بالا ، عزت نفس پایین
ب:تحقیقات انجام شده در ایران و خارج از ایران
فصل سوم: روش تحقیق
روش تحقیق
جامعه و نمونه
روش نمونهگیری
ابزار اندازهگیری
چگونگی گردآوری دادهها
روش آماری
فصل چهارم: یافتهها و نتایج تحقیق
مقدمه
یافتهها
فصل پنجم: بحث یافتهها و تجزیه و تحلیل دادهها
محدودیتهای تحقیق
پیشنهادات تحقیق
فهرست منابع و ضمائم
ضمیمه الف: جداول نمرات هر دو گروه
۱- جدول نمرات خام آزمودنیهای پسر
۲- جدول نمرات خام آزمودنیهای دختر
فهرست منابع
ضمیمه ب: پرسشنامهها
۱- پرسشنامه بدرفتاری فیدل
۲- پرسشنامه عزت نفس جنیس فیلد
فهرست جداول:
۱- جدول تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس
۲- جدول تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس دخترها
۳- جدول تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس پسرها
۴- تفاوت میانگین بدرفتاری والدین پسر و دختر
مقدمه
مطالعه پيرامون نحوه رفتار والدين و ويژگيهاي فرزندان موضوع بسياري از تحقيقات علمي در كشورهاي مختلف جهان بوده است از جمله موارد مهم و اساسي در اين تحقيق ويژگي عزت نفس كودكان در رابطه با بدرفتاري والدين آنها است.
بدون ترديد خانواده عمدهترين و مؤثرترين نقش را در فرايند شكلگيري شخصيت براي ايجاد حس عزت نفس در كودكان دارد. در خانوادهاي كه صميميت، محبت، مهرباني وجود دارد كودك ميتواند هم عزت نفس بالايي داشته باشد و هم تغييرات مطلوب در شخصيت او ايجاد گردد. از يك سو كودك ميتواند با اطمينان به شخصيت خود با مشكلات روبرو شود و از سوي ديگر، بدون داشتن اضطراب و تشويش رفتارهاي نامناسب خود را مورد ترديد قرار داده و سعي ميكند آنها را به نحو مطلوب تغيير دهد. شكلگيري بنيادين عزت نفس در كودكان متأثر از فضاي كلي خانواده است