فهرست مطالب
چكيده2
مقدمه3
تاریخچه5
فصل اول6
قانون تأسیس شرکت دولتی پست بانک9
فصل دوم10
انواع حسابهای بانکی که دراین دفتر افتتاح می شود :11
دفاتر خدمات ارتباطی12
انواع خدمات بانكي ارائه شده در دفاتر16
نقش فناوري اطلاعات در انتخاب نيروي انساني برتر17
*فناوري اطلاعات و كاركردهاي آن در انتخاب نيروي انساني برتر17
*معيارهاي فناوري اطلاعات در انتخاب نيروي انساني برتر19
آموزش ایجاد یک شبکه بین دو کامپیوتر21
کاربرد کامپیوتر در پست بانک23
كاربرد رايانه در امور اداري24
فصل سوم32
بانكداري اجتماعي و پست بانك33
ويژگي هاي بانكهاي اجتماعي:36
نقش پست بانك در بانكداري اجتماعي38
چارت سازماني40
سابقه ارائه خدمات بانكي در روستاهاي كشور41
راه اندازي دفاتر ارتباطات و فناوري اطلاعات روستايي و ظرفيتهاي ايجاد شده جهت ارائه خدمات بانكي42
نتیجه گیری :44
بخش از کارآموزی
اینجانب .............. به شماره دانشجویی................ در تاریخ........................ تا تاریخ ........................... به مدت 240 ساعت کارآموزی خود در پست بانک ........................
در استان ........... شهرستان ..................... به ادرس .................................................................... گذراندم که گزارش ذیل حاصل تجربیات اینجانب در این مدت بوده است..
مقدمه
ضرورت ارائه خدمات بانکی درسطح کشور به ویژه شهرهای توسعه نیافته و روستاهای دورافتاده ، تأُمین نیازهای اقتصادی مردم ، تقلیل ایاب و ذهاب طولانی ساکنین و همچنین به منظور کاهش ترافیک ، جلوگیری از اتلاف وقت ، پرهیز از هزینه های غیرضروری وبهبود محیط زیست و رفع حوائج عمومی بموجب مصوبه مورخ 21/6/74 مجلس شورای اسلامی ، پشت بانک ایران با وظایف و اختیاراتی از قبیل : انجام خدمات مربوط به حوالجاتداخلی و بین المللی ، افتتاح و انجام خدمات مربوط به حساب جاری ، انجام خدمات در زمینه های پولی و مالی و سرمایه گذاری و . . . تأُسیس گردید . اساسنامه پست بانک طی تصویب نامه شماره 3362/ت 15590 ه مورخ 4/4/ 1375 هیأُت دولت تصویب و برخی از مواد آن در جلسه مورخ 5/11/76 هیأت وزیران مورد اصلاح قرار گرفت