چکیده
مكاتبات بخشي از عمده ترين اطلاعات در گردش سازمانها هستند، جهت تامين نيازهاي سازمانها دراين بخش و همچنين ايجاد بستري مناسب به منظور مديريت گردش اطلاعات، اقدامات زيادي در زمينه وضع قوانين و مقرارت، توليد، گردش و بايگاني اسناد و مدارك صورت گرفته است. ليكن بسياري از روشهاي به كار گرفته شده ، موجب بروز اشكالات بزرگي در نگهداري انبوه نامه ها و اسناد و پيچيده شدن روابط اداري و دست و پاگير شدن آن شده است. با ايجاد فناوريهاي نوين انتقال اطلاعات مانند SMS,E-mail,Fax و ساير روش هاي ارسال و دريافت اطلاعات ، مديريت اسناد و اطلاعات بدون استفاده از سيستم هاي نرم افزاري مناسب كاري بسيار مشكل مي نمايد.
مقدمه :
سیستم مکاتبات و اتوماسيون اداري (دبیرخانه) Reliever برنامه یست توانا برای مدیریت امور دبیرخانه سازمان ها و شركت های مختلف با قابلیت های بسیار، امنیت بالا و كاربری آسان با مزیت بررسی كارتابل.در این سیستم ثبت و گردش كلیه مكاتبات سازمان بصورت الكترونیكی و بی نیاز از جا به جایی فیزیكی نامه انجام می شود، تصویر اصل نامه ها و یا هر گونه سند دیگری در این سیستم به روش الكترونیكی آرشیو می شود. سیستم دبیرخانه بدون كاغذ Reliever با برچیدن روشهای سنتی و سرعت بخشیدن به امور اداری باعث افزایش ضریب اطمینان و دقت، در جهت جلوگیری از اتلاف وقت و پراكندگی اسناد و همچنین ثبت و نگهداری بهینه اطلاعات موجب حركت به سوی استاندارد های نوین فن آوری جهان در این رابطه گردیده است.در کنار تمامی قابلیت هایی که یک برنامه دبیرخانه باید داشته باشد از ویژگی های در خور توجه سیستم Reliever قابلیت تعریف قالب نامه ها و قابلیت خواندن اطلاعات مورد نیاز نامه از دیگر نرم افزارها یا بانکهای اطلاعاتی می باشد.
فصل اول
Copyright - Developed By Alpar ©