فهرست
I .............................................................................................................................. فهرست
فصل اول ........................................................................................................................... ٢
١- پروژه و مديريت دانش در پروژهها .................................................................................. ۴ -١
٢- پويايی سيستم ............................................................................................................... ۶ -١
٣- روش شناسی تحقيق ...................................................................................................... ۶ -١
١. ضرورت تحقيق .................................................................................................... ٦ -٤-١
٢. اهداف تحقيق ........................................................................................................ ٧ -٤-١
٣. شاخصهای تحقيق .................................................................................................. ٧ -٤-١
٤. سؤالات تحقيق ...................................................................................................... ٨ -٤-١
٥. روش تحقيق ......................................................................................................... ٨ -٤-١
٦. جامعه آماری........................................................................................................ ٨ -٤-١
٧. تعريف مفاهيم و واژگان اختصاصی طرح ................................................................... ٨ -۴-١
۵- مشكلات و تنگنا هاي احتمالي تحقيق .................................................................................. ٩ -١
۶- تحقيقات مشابه ............................................................................................................. ٩ -١
فصل دوم-ادبيات تحقيق ................................................................................................... ١٣
١- مقدمه ...................................................................................................................... ١٣ -٢
٢- دانش ....................................................................................................................... ١۴ -٢
١. تعريف دانش ...................................................................................................... ١٤ -٢-٢
٢. نگاه سلسله مراتبی به داده، اطلاعات، و دانش ............................................................. ١٨ -٢-٢
٣. ساير ديدگاهها در مورد دانش ................................................................................. ١٩ -٢-٢
۴. دسته بندی انواع دانش در سازمانها .......................................................................... ٢١ -٢-٢
٣- مديريت دانش ............................................................................................................ ٢۴ -٢
١. سيستمهای مديريت دانش ....................................................................................... ٢٦ -٣-٢
٢. فرايندهای مديريت دانش ....................................................................................... ٢٨ -٣-٢
۴- چارچوبهای مديريت دانش ............................................................................................ ٢٩ -٢
١. چارچوبهای توصيفی گسترده .................................................................................. ٣٠ -۴-٢
چارچوب ستونهای مديريت دانش ................................................................................... ٣٠
چارچوب قابليتهای هستهای و ايجاد دانش ......................................................................... ٣١
مدل مديريت دانش سازمانی .......................................................................................... ٣٢
II
چارچوب سازمان کاردان ............................................................................................. ٣٣
چارچوب مراحل مديريت دانش ...................................................................................... ٣٤
٢. چارچوبهای توصيفی خاص ................................................................................... ٣٥ -٤-٢
چارچوب دارايی ناملموس ............................................................................................ ٣٥
مدل سرمايه فکری ..................................................................................................... ٣٦
چارچوب تبديل دانش................................................................................................... ٣٧
مدل انتقال دانش ......................................................................................................... ٣٨
مدل فرايند مديريت دانش .............................................................................................. ٣٩
٣. کارهای مربوط ديگر ........................................................................................... ٣٩ -۴-٢
۴. نگرشهای مديريت دانش ........................................................................................ ٤٠ -۴-٢
۵- تعاريف و مفاهيم پروژه ............................................................................................... ۴٠ -٢
١. ويژگيهای اصلی پروژه ......................................................................................... ٤١ -۵-٢
٢. عنصر پيچيدگی و عدم اطمينان در پروژهها ............................................................... ٤٢ -۵-٢
٣. تفاوتها بين کار پروژهای و کار عملياتی .................................................................... ٤٣ -۵-٢
۴. مراحل و چرخه زندگی پروژه ................................................................................ ٤٤ -۵-٢
۵. ذينفعان پروژه .................................................................................................... ٤٧ -۵-٢
۶- پويايی سيستمها .......................................................................................................... ۴٨ -٢
١. سيستم های پيچيده و تفکر سيستمی ........................................................................... ٤٨ -۶-٢
٢. پويايی و ديناميک سيستمها ..................................................................................... ٥٠ -۶-٢
٧- مديريت دانش در پروژه ............................................................................................... ۵۵ -٢
٨- مدلهای سيستم پويا برای مديريت پروژه ........................................................................... ۵٩ -٢
نتيجه گيری ...................................................................................................................... ۶٠
فصل سه .......................................................................................................................... ۶٢
١- روش تحقيق .............................................................................................................. ۶٢ -٣
١. شيوه جمع آوری اطلاعات ..................................................................................... ٦٣ -١-٣
٢. جامعه آماری...................................................................................................... ٦٤ -١-٣
٣. روش تجزيه و تحليل دادهها ................................................................................... ٦٤ -١-٣
۴. پايايی پرسش نامه ................................................................................................ ٦٤ -١-٣
۵. روايی پرسش نامه ............................................................................................... ٦٥ -١-٣
٦. مقياس اندازه گيری .............................................................................................. ٦٦ -١-٣
٢- طراحی مدل اوليه ....................................................................................................... ۶٧ -٣
١- ادغام مدل نوناکا و مفاهيم پروژه ............................................................................. ٧٠ -٢-٣
٣- شرکت ساپکو ............................................................................................................ ٧٠ -٣
III
١- واحد پروژههای تکوين محصول ........................................................................ ٧١ -٣-٣
۴- مدل پويايی سيستم ....................................................................................................... ٧١ -٣
١ - مدل تجربه اندوزی افراد ....................................................................................... ٧٣ -٤-٣
٢ - مدل ديناميکی ..................................................................................................... ٧٥ -٤-٣
٣ - مدل مديريت دانش در سطح پروژه .......................................................................... ٧٧ -٤-٣
مدل مديريت دانش در سطح سازمان پروژهها ........................................................................ ٨١
چارچوب مديريت دانش در پروژهها ....................................................................................... ٨۴
مديريت دانش در سطح پروژه ........................................................................................... ٨٤
جريان افقی دانش ....................................................................................................... ٨٩
مديريت دانش در سطح سازمان پروژهها.............................................................................. ٨٩
فصل چهارم ...................................................................................................................... ٩٣
١- پرسشنامه ها ............................................................................................................. ٩٣ -۴
١ - اطلاعات جمعيت شناختی ...................................................................................... ٩٣ -١-٤
٢ - پرسشنامه اول .................................................................................................... ٩٥ -١-٤
فرآيند ...................................................................................................................... ٩٥
رهبري .................................................................................................................... ٩٧
فرهنگ ................................................................................................................... ٩٨
فناوري .................................................................................................................... ٩٩
اندازه گيري ............................................................................................................ ١٠٠
٣- پرسش نامه دوم ................................................................................................ ١٠٠ -١-٤
حضور تيم پشتيبان ................................................................................................... ١٠١
سطح موجود دانش افراد ............................................................................................ ١٠١
سطح مطلوب دانش افراد ............................................................................................ ١٠٣
فرهنگ انتقال دانش در داخل پروژه .............................................................................. ١٠٤
انتقال دانش از سازمان به پروژه .................................................................................. ١٠٥
انتقال دانش از پروژه هاي قبلي .................................................................................... ١٠٦
استاندارد انجام پروژه ................................................................................................ ١٠٧
انتقال از پروژه به سازمان .......................................................................................... ١٠٨
ثبت دانش در پروژه .................................................................................................. ١٠٩
٢- آزمون فرضيه ها ..................................................................................................... ١١٠ -۴
١ - فرضيه فرآيند مديريت دانش در سازمان .............................................................. ١١٠ -٢-۴
٢ - فرضيه نقش رهبری در مديريت دانش در سازمان ................................................. ١١٠ -٢-۴
٣ - فرضيه وضعيت فرهنگ مديريت دانش در سازمان ................................................ ١١١ -٢-۴
۴ - فرضيه وضعيت فناوری مديريت دانش در سازمان مناسب است ................................ ١١٢ -٢-۴
۵ - فرضيه اندازه گيری دانش در سازمان به خوبی صورت ميگيرد ................................ ١١٣ -٢-۴
IV
۶ - فرضيه حضور تيم پشتيبان .............................................................................. ١١٤ -٢-۴
٧ - فرضيه مطلوبيت سطح موجود دانش .................................................................. ١١٥ -٢-۴
٨ - فرضيه سطح مطلوب دانش ............................................................................. ١١٥ -٢-۴
٩ - فرضيه فرهنگ انتقال دانش در بخش پروژهها ..................................................... ١١٦ -٢-۴
١٠ - فرضيه انتقال دانش از سازمان به پروژه ........................................................... ١١٧ -٢-۴
١١ - فرضيه انتقال دانش از پروژههای قبلی ............................................................. ١١٨ -٢-۴
١٢ - فرضيه انتقال دانش از پروژه به سازمان ........................................................... ١١٩ -٢-۴
١٣ - فرضيه وجود استاندارد برای انجام پروژهها ...................................................... ١٢٠ -٢-۴
١۴ - فرضيه ثبت دانش در پروژه .......................................................................... ١٢٠ -٢-۴
١۵ - رتبه بندی اولويت دانش در مراحل انجام پروژه .................................................. ١٢١ -٢-۴
٣- شبيه سازی مدل ....................................................................................................... ١٢٢ -۴
١ - تغييرات طرح توسط کارفرما ........................................................................... ١٢٣ -٣-۴
٢ - تأخير در انجام فعاليتها ................................................................................... ١٢٤ -٣-۴
٣ - تأخير به دليل تغيير طرح و مشکلات اجرايی ....................................................... ١٢٧ -٣-۴
فصل پنجم ...................................................................................................................... ١٢٩
١- ابزارهای استفاده شده ............................................................................................ ١٢٩ -۵
٢- خلاصه ای از نتايج ............................................................................................... ١٣٠ -۵
٣- پيشنهاد برای تحقيقات آينده ...................................................................................... ١٣١ -٥
منابع فارسی ................................................................................................................... ١٣٣
منابع لاتين ..................................................................................................................... ١٣٣
Copyright - Developed By Alpar ©