• صفحه نخست
  • سفارش پروژه
  • درباره ما
  • تماس با ما
ورود / عضویت
  • برنامه نویسی
    • سی شارپ
    • سی و سی پلاس پلاس
    • دلفی
    • اکسس
    • متفرقه
    • ویژوال بیسیک
    • اندروید
    • ASP.NEt
    • PHP
    • دلفی
    • پایتون
    • Visual Basic .NET
    • کد وب
    • قالب
    • اکسل
    • sql
  • علوم انسانی
    • ترجمه
    • مدیریت
    • حقوق
    • علوم اجتماعی
    • علوم تربیتی
    • روانشناسی
    • حسابداری
    • تاریخ و ادبیات
    • اقتصاد
  • فنی و مهندسی
    • نفت
    • معماری
    • ایمنی
    • مکانیک
    • IT
    • صنایع
    • برق
    • عمران
  • عمومی
    • پاورپوینت
    • کارآموزی
    • طرح توجیهی
    • پایان نامه
  • علوم پزشکی
    • علوم آزمایشگاهی
    • بهداشت عمومی
    • دامپزشکی
  • علوم پایه
    • شیمی
    • زیست شناسی
  • فیلم اموزشی
    • کامپیوتر
  • کتاب
    • دانشگاه
    • دانش آموزی
    • متفرقه
    • آموزشی
    • کامپیوتر
    • نقشه کشی معماری
    • الکتروتکنیک
    • تأسیسات
  • نمونه سوالات
    • استخدامی
    • کارشناسی ارشد
    • جزوه
    • Cisco
    • Microsoft
    • ICDL
    • Adobe

بهینه‌سازی همزمان مصرف انرژی و عملکرد قطار در سیستم‌های راه‌آهن برقی

موضوع:

پایان نامه

  •   اشتراک در تلگرام
  •  اشتراک در فیسبوک
  •  اشتراک در توییتر
  •  اشتراک در گوگل پلاس
  •  اشتراک در لینکداین

امروزه با توسعه سریع سیستم‌های حمل و نقل ریلی درون شهری و برون شهری، تقاضای انرژی مصرفی و همچنین کیفیت سرویس دهی مطلوب‌تر افزایش یافته است. رقابت در این عرصه می‌تواند در نحوه اجرای یک سفر بهینه با اهداف حداقل تاخیر زمانی سفر و حداقل انرژی مصرفی شکل بگیرد. در این پایان‌نامه چگونگی حصول یک سفر کارآمد توسط یک قطار، تحت قیود پروفیل مسیر و حدود سرعت مورد بررسی قرار گرفته است. در این راستا، روش‌های بهینه‌سازی چند‌هدفه تکاملی NSGA-II و MOPSO و همچنین روش بهینه‌سازی تکاملی یک‌هدفه Krill Herds، برای تولید یک تراژکتوری سرعت با حداقل انرژی مصرفی، حداقل تاخیر زمانی سفر و همچنین با تامین آسایش مسافرین، مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج به ازای یک زمان سفر معین 1200 ثانیه‌ای نشان داد که تراژکتوری سرعت تعیین شده توسط NSGA-II دارای بهترین عملکرد و کمترین انرژی مصرفی نسبت به دو الگوریتم دیگر است. همچنین جبهه‌های پارتو منتجه به ازای تعداد اعضا و تکرار یکسان نشان داد که در زمان‌های سفر کوتاهتر از حدود 1100 ثانیه و طولانی‌تر از 1500 ثانیه، MOPSO می‌تواند دارای نتایج مطلوب‌تری باشد.

توضیحات :

فهرست عناوین    صفحه

1    فصل اول  مقدمه    1
2    فصل دوم مروري بر سيستم‌هاي تراكشن راه‌آهن    5
2‌.1‌    سیستم‌های تراکشن الکتریکی    6
2‌.1‌.1‌ محركه موتور DC    8
2‌.1‌.2‌ محرکه موتور AC    9
2‌.2‌    تراکشن دیزل الکتریک    12
2‌.3‌    تراکشن هیبریدی    13
3    فصل سوم مروری بر روش‌های بهینه‌سازی    15
3‌.1‌    بهینه‌سازی یک‌هدفه    16
3‌.2‌    مفاهیم بنیادی در بهینه‌سازی چند‌هدفه    17
3‌.3‌    جستجو و تصمیم‌گیری    21
3‌.4‌    مروری بر روش‌های مرسوم در بهینه‌سازی چند‌هدفه    22
3‌.4‌.1‌ روش مجموع وزندار    22
3‌.4‌.2‌ روش مقیدسازی ε    23
3‌.5‌    الگوریتم‌های تکاملی در بهینه‌سازی یک‌هدفه و چند‌هدفه    24
3‌.5‌.1‌ الگوریتم بهینه‌سازی تکاملی یک‌هدفه Krill Herds    27
3‌.5‌.2‌ جستجوی چند‌هدفه    32
3.5.3 الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه تکاملی NSGA-II    33
4.5.3 الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه تکاملی MOPSO    38
4    فصل چهارم مدل‌سازی حرکت قطار و توان تراکشن    44
4‌.1‌    فيزيك حركت وسايل نقليه    45
4‌.1‌.1‌ آشنايي كلي    45
4‌.1‌.2‌ کشش سطحی    46
4‌.1‌.3 مقاومت قطار    48
4‌.1‌.4‌ جرم موثر    48
4‌.1‌.5‌ معادله عمومي حركت وسيله نقليه    49
4‌.2‌    مدل‌سازي و  شبيه‌سازي    49
4‌.2‌.1‌ سوييچ وضعيت وسايل نقليه    50
4‌.2‌.2‌ ورودي‌های عملياتي    52
4‌.2‌.3‌ شبیه‌ساز حرکت قطار    57
4‌.3‌    معادلات حالت و توابع هدف    58
5    فصل پنجم بهینه‌سازی تراژکتوری سرعت قطار    61
5‌.1‌    اصل بخش‌بندی مسیر و گراف سرعت    63
5‌.2‌    ارائه یک استراتژی رانندگی کارآمد    63
5‌.2‌.1‌ ساخت تراژکتوری سرعت    63
5‌.2‌.2‌ تعیین شاخص کنترل با ضریب آسایش مسافرین    65
5‌.3‌    پیاده‌سازی الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه NSGA-II روی مساله مورد نظر    68
5‌.3‌.1‌ تعیین جمعیت اولیه    68
5‌.3‌.2‌ ابتکار در هدایت فرآیند جستجو    69
5‌.3‌.3‌ تعیین برازندگی اعضای فرآیند بهینه‌سازی:    69
5‌.4‌    پیاده‌سازی الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه MOPSO روی مساله مورد نظر    71
5.5    پیاده‌سازی الگوریتم بهینه‌سازی یک‌هدفه KH روی مساله مورد نظر    72
5‌.6‌    بیانی از مقاوم بودن در روش‌های بهینه‌سازی تکاملی    72
5‌.6‌.1‌ مقاوم بودن در بهینه‌سازی یک‌هدفه    73
5‌.6‌.2‌ مقاوم بودن در بهینه‌سازی چند‌هدفه تکاملی    74
5‌.7‌    مورد مطالعاتی    75
5‌.8‌    نتایج شبیه‌سازی و مقایسه    76
5‌.8‌.1‌ نتایج حاصل از اعمال الگوریتم NSGA-II    77
5‌.8‌.2‌ نتایج حاصل از اعمال الگوریتم MOPSO    78
5‌.8‌.3‌ نتایج حاصل از اعمال الگوریتم KH    80
5‌.8‌.4‌ تراژکتوری‌های سرعت بهینه    81
5‌.9‌    مقایسه نتایج با یک مرجع    85
5‌.10‌    ارائه یک شیوه برای استفاده از روش‌های پیشنهادی    87
6    فصل ششم بهبود کارایی سیستم تراکشن الکتریکی بوسیله کاهش عدم تعادل جریان و همزمان تامین توان راکتیو مورد نیاز    89
6‌.1‌    ساختار کلی یک سیستم 2×25 کیلو ولت AC اتوترانسفورماتوری    90
6‌.2‌    عیب یابی سیستم و ارائه راه‌حل    91
6‌.3‌    اجرای SVC    92
6‌.4‌    متعادل‌سازی جریان بار    93
6‌.5‌    جبران‌سازی توان راکتیو    94
6‌.6‌    تعریف مساله    95
6‌.7‌    فرآیند بهینه‌سازی    95
6‌.8‌    نتایج و بررسی    96
7    فصل هفتم نتيجه‌گيري و پیشنهادات    102
منابع و مراجع    104
پيوست‌ها    110